ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: commercial open source

Dimitris Glezos wrote [edited]:
> [...]

όχι, δε λέει αυτό.  στην αρχή λέει "αν αυτό που φτιάχνεις
το δίνεις με GPL/AGPL" και αυτό είναι το μόνο κριτήριο.
η τελευταία παράγραφος ("αφού εσύ βγάζεις λεφτά, εγώ να μην πάρω κάτι;")
είναι απλά παρακάλια -- δεν έχει νομική υπόσταση.
όπως είπε κι ο Δημήτρης:

> Αν καταλαβαίνω καλά, λέει "if your software is distributed under the
> AGPL or GPL". Δεν έχει σημασία αν βγάζεις χρήματα ή όχι.

Βέβαια, κάνουν λάθος.  *δε* μπορείς να έχεις "GPL or AGPL".
αυτό που λέει η τελευταία φράση της πρώτης παραγράφου είναι σωστό:
αν κάτι ενσωματώνει AGPL πρέπει να είναι AGPL (ή κάποια άλλη συμβατή,
αλλά δεν υπάρχει μέχρι στιγμής άλλη).
άρα το GPL δεν είναι νόμιμη επιλογή.

> Αν όλα τα τμήματα του λογισμικού που έστησες είναι GPL or AGPL, δε
> χρειάζεται να πάρεις commercial license.

για την ακρίβεια: αν εσύ αδειοδοτήσεις το λογισμικό που παραδίνεις
με AGPL (έχοντας το δικαίωμα, φυσικά, να το κάνεις), δε χρειάζεσαι
commercial license.
δεδομένου ότι με AGPL συνδυάζονται τα πάντα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις
στο application σου κώδικα που είναι διαθέσιμος π.χ, με GPL, με Apache,
με BSD, κλπ. κλπ.  και φυσικά και δικό σου κώδικα.
το σύνολο θα το διαθέσεις με AGPL.

η μόνη εξαίρεση που μπορώ να σκεφτώ είναι η MPL (Mozilla Public License) 1.1.
αν έχεις τέτοιο κώδικα δε μπορείς να τον συνδυάσεις.

αν δεν είναι κατανοητό τι εννοώ όταν λέω ότι "το σύνολο θα το διαθέσεις με AGPL"
πες μου να επεκταθώ -- μην τα γράφω τώρα τζάμπα.

καμμία σχέση δεν έχει η νομική μορφή του αδειοδοτούμενου/αδειοδότη.

καμμία διαφορά με την προηγούμενη περπίπτωση.
αν μπορείς να αδειοδοτήσεις τα πάντα σε AGPL,
δε χρειάζεσαι commercial license.

btw, αυτή είναι κι η βασική διαφορά AGPL από GPL.
αν ήταν GPL, τη στιγμή που το χρησιμοποιείς εσωτερικά μόνο,
δε θα είχες καμμιά υποχρέωση.
αλλά τώρα που είναι AGPL, αρκεί που υπάρχει το λογισμικό
που δέχεται requests μέσω δικτύου -- άρα έχεις υποχρεώσεις.

πρέπει να αδειοδοτήσεις το σύνολο του προγράμματος που έχεις πια.
μπορεί να μην πείραξες τον κώδικα του PM,
αλλά το ενσωματώνεις σε ένα συνολικότερο λογισμικό
(που έχει, π.χ., τις διαδικασίες που έχεις ορίσει).
όλο αυτό πρέπει να αδειοδοτηθέι με AGPL.

κανείς δε λέει περί "να δώσεις στην κοινότητα".
η νομική υποχρέωση είναι απλά να αδειοδοτήσεις με AGPL.

--
-- zvr --