ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: commercial open source

Konstantinos Margaritis wrote [edited]:

> Δηλώνεις την εφαρμογή με άδεια AGPL και διαθέτεις τον πηγαίο κώδικα (source)
> κάθε νέας έκδοσης με κάποιον τρόπο στο διαδίκτυο, είτε ως tarball, είτε σε ένα
> git/mercurial/svn/cvs/κλπ public repository, είτε με κάποιον άλλον παραπλήσιο
> τρόπο.

δεν είναι απαραίτητο το "στο διαδίκτυο" ούτε το "public"
αν η ίδια η εφαρμογή δεν είναι public.

δεν έχω μελετήσει πολύ την AGPL (δεν έτυχε χρήση της μέχρι τώρα),
αλλά, πχ, σε GPL, δε χρειάζεται καν να έχεις τον κώδικα online.
είναι πλήρως αποδεκτό να τον στέλνεις με mail σε όποιον τον ζητήσει.
απλά διαλέγεις τι σου είναι πιο εύκολο.

> Πάντως και συγγνώμη που θα το πω, αλλά δεν είναι ειρωνικό να κάνουμε αυτή τη
> συζήτηση για το αν πρέπει ή αν δεν πρέπει να πληρώσεις για ένα project
> ανοιχτού λογισμικού για να το χρησιμοποιήσεις;

όχι δεν είναι καθόλου ειρωνικό να συζητάμε τι *πρέπει*
(με την έννοια του ότι είσαι νομικά υποχρεωμένος)
και όσο ξεκαθαρίζουμε σημεία σχετικά με το ΕΛ/ΛΑΚ
νομίζω ότι είναι χρήσιμο.

η κουβέντα τι "πρέπει" να κάνει ο καθένας
(με την έννοια της ηθικής, του κοινωνικού οφέλους, κλπ)
είναι παραπλήσια αλλά δεν ταυτίζεται.

> Αυτό που λέει η εταιρεία είναι απόλυτα σεβαστό και πολύ ρεαλιστικό: ξόδεψαν
> πάρα πολύ χρόνο και χρήμα για να το αναπτύξουν το προϊόν τους, και επειδή
> πιστεύουν στο ελ/λακ το δίνουν ως ανοιχτό αλλά μόνο σε όποιους πιστεύουν
> εξίσου σε αυτό. Αν δεν πιστεύεις σε αυτό τότε απλά μπορείς να το
> χρησιμοποιήσεις πληρώνοντας -εφόσον θα πληρωθείς και εσύ για την εργασία σου.

είναι λογικό και κατανοητό να το θέλουν,
αλλά δεν είναι νομική απαίτηση.

--
-- zvr --