ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: "debian call for tender by the french government"

  • Subject: Re: "debian call for tender by the french government"
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>
  • Date: Sat, 17 Dec 2011 20:43:01 +0200
On Saturday 17 December 2011 17:57:19 Pantelis Koukousoulas wrote:
> Τα προβλήματα με το debian είναι...

[snip απόλυτα υπαρκτά προβλήματα] :)

> Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι αξεπέραστο ως πρόβλημα και σε όλους αυτούς
> τους τομείς από ότι ξέρω υπάρχει συνεχής πρόοδος, απλά νομίζω "we are not
> there yet". Μακάρι βέβαια να έχω άδικο ή project σαν αυτά να βοηθήσουν
> ουσιαστικά
> στο να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα με τις κοινοτικές διανομές.

Όλα αυτά τα προβλήματα είναι υπαρκτά, αλλά η λύση είναι πολύ απλή, ο ανάδοχος
απλά θα μπορούσε να προσλάβει πχ 10 DD στη Γαλλία -έχουν αρκετούς εκεί- και να
λύσει όλα αυτά τα προβλήματα και μάλιστα να τους βοηθήσει στο να κάνουν
recruit άλλους 10. Ας θυμόμαστε ότι το Debian, όπως και κάθε άλλο ελ/λακ έργο,
δεν είναι "κλειστά". Η διαφορά με μια εταιρεία, είναι ότι αν δε μας αρέσει
κάτι, έχουμε τη δυνατότητα ή μάλλον την "ελευθερία" να το αλλάξουμε. Θέλεις 5
χρόνια LTS? πανεύκολο, βάλε 1 maintainer full-time στο security team και θα
αναλάβει ακριβώς αυτό.

Όσον αφορά το fork είμαι εντελώς κάθετα αντίθετος σε αυτό, εμπεριέχει πολύ
μεγαλύτερο φόρτο από όσο φαντάζεσαι -και το λέω έχοντας φάει τον τελευταίο
χρόνο σε ένα νέο port ARM του Debian, το armhf. Είναι πιο εύκολο, πιο
μακροπρόθεσμα ασφαλές και πιο σωστό, αντί να κάνεις fork, να προσθέσεις
λειτουργικότητα εκεί που λείπει. Αυτό που μπορείς και ίσως μερικές φορές
επιβάλεται να κάνεις είναι να προσθέσεις ένα repository με συγκεκριμένα πακέτα
που για διάφορους λόγους -licensing, διαφοροποίηση από τα official του Debian,
υπερβολική εξειδίκευση, κλπ- δε μπορούν να συμπεριληφθούν στο official repo.

Αλλά και πάλι, δεν είναι το θέμα το Debian, το θέμα είναι ότι αντί να δώσουν
πχ 2M στην ίδια τη RH για support 5 χρόνων, αποφασίσαν να τα δώσουν σε κάποια
εταιρεία στη Γαλλία και να δημιουργήσουν α) θέσεις εργασίας πάνω στο ελ/λακ,
β) να αποκτήσουν περαιτέρω τεχνογνωσία -όχι ότι δεν έχουν οι Γάλλοι- στο
ελ/λακ, γ) να αποκτήσουν τη δυνατότητα για περισσότερη επιρροή σε διανομές
όπως το Debian ώστε να είναι πιο κατάλληλες για κυβερνητικά installations.

Όσον αφορά το τελευταίο, είμαι σίγουρος ότι τα επόμενα χρόνια ο μελλοντικός
ανάδοχος θα αναλάβει την υποστήριξη αρκετών πακέτων/εφαρμογών στο
Debian/CentOS προς όφελος και άλλων κρατών που αποφασίσουν κάτι τέτοιο.

> Ο προϋπολογισμός του 2012 έχει "τρύπα" 4 δις (!!) ευρώ. Βέβαια αν
> είμαστε ανοιχτοί
> στο να απολύσουμε 30 δημ. υπαλλήλους (x 20.000 το χρόνο = 600.000 x 3 ~=
> 2m) ώστε να εξοικονομηθούν οι πόροι αυτοί, δεν είναι κάτι αδύνατον. Αλλά
> ποιός εμπιστεύεται ότι αυτοί οι 30 θα επιλεγούν αξιοκρατικά για να
> απολυθούν; Δυστυχώς η πραγματικότητα πιστεύω είναι τόσο σκληρή. Οι εποχές
> που υπήρχε η "εύκολη λύση" (δανεισμός) φαίνεται έχουν παρέλθει. Κάθε ευρώ
> που δίνεται κάπου πρέπει να κοπεί από κάπου αλλού.

Δε νομίζω να χρειαστεί να απολύθει κάποιος για να γίνει ένα τέτοιο έργο, και
ούτε καν νομίζω ότι χρειάζεται τέτοιο κονδύλιο για την περίπτωση της Ελλάδας.
Start small.

Κ.

πλοήγηση μηνυμάτων