ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης

  • Subject: Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης
  • From: Alexios Zavras <zvr+foss [ at ] zvr [ dot ] gr>
  • Date: Mon, 12 Aug 2013 00:57:15 +0300
P. Christeas wrote [edited]:
> [...]

been there, done that.
δεν είναι τόσο εύκολο.

> Θα έλεγα, γι' αρχή, ότι το πιό εύκολο είναι να πάρουμε τους βασικούς όρους της
> GPL και να τους γράψουμε ως όρους στην προκήρυξη. Δηλ. ως όρους παραλαβής του
> παραδοτέου.

για να μη συγχέουμε τα θέματα,
έχουν αναφερθεί δύο διαφορετικά σενάρια:

1. λογισμικό που αναπτύσσεται ειδικά για το έργο.
στην περίπτωση αυτή, ο φορέας που προκηρύσσει το έργο θα πρέπει να λαμβάνει
όλα τα πνευματικά δικαιώματα (που μπορούν να εκχωρηθούν νόμιμα).
το συγκεκριμένο λογισμικό θα του "ανήκει" και μετά μπορεί να το διαθέσει
με όποια άδεια θέλει.

2. ελεύθερο / ανοικτό λογισμικό που θέλει να προσφέρει ο ανάδοχος.
στην περίπτωση αυτή, δε συμφέρει να προδιαγράφεις την άδεια,
ούτε ονοματίζοντάς τη, ούτε χρησιμοποιώντας τους όρους.
είναι πολύ πιο απλό να αναφερθείς ότι το λογισμικό να είναι διαθέσιμο
κάτω από μια άδεια εγκεκριμένη από το OSI.

το μοντέλο αυτών των δύο περιπτώσεων δεν είναι, φυσικά,
κάτι ιδιαίτερο για τους ΟΤΑ.  έτσι ακριβώς δουλεύουν
όλοι όσοι θέλουν να προμηθεύονται ΕΛ/ΛΑΚ (και ναι,
αυτό καλύπτει και Μεγάλες Ιδιωτικές Εταιρείες όπως
τον τρέχοντα εργοδότη μου).  είναι απλό και ξεκάθαρο.

δυστυχώς, στο πλαίσιο του Ελληνικού Δημοσίου
πρέπει κανείς να αντιμετωπίσει πολλά ψιλά γράμματα
του κανονισμού προμηθειών, των ειδικών ρυθμίσεων
και συναφών νομοθετικών περιορισμών,
που ενίοτε κάνουν την εφαρμογή των παραπάνω... δύσκολη.
όχι αδύνατη, ίσως, αλλά σίγουρα χρειάζεται δουλειά
για να στηθεί σωστά κάτι τέτοιο.

--
-- zvr --