ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Licensing Workshop

Ενδιαφέρουσα παρατήρηση Φαίδωνα. Είναι πολύ σημαντικό που θέτεις το θέμα
για να εξηγήσουμε κάποια πράγματα.

Πρώτον (άσχετο λίγο), είναι ο  Jordan Hatcher legal counsel του wikimedia
foundation? γιατί αυτός έφτιαξε την άδεια ODbL [1].

Δεύτερον, τo πρόβλημα έγκειται στο ότι οι περισσότερες copyleft άδειες
θέλουν τα παράγωγα έργα να αδειοδοτούνται με την ίδια ακριβώς άδεια ή
μεταγενέστερη έκδοση της ίδιας ακριβώς άδειας. Π.χ. η CCBYSA 3.0 ΔΕΝ είναι
συμβατή με την ODbl 1.0 (υπάρχει και το αντίθετο επιχείρημα, αλλά δε με
πείθει. Αν θέλεις μπορώ να το εξηγήσω στη λιστα)

Ο βασικός λόγος για τον οποίο έγινε η μετάβαση από CCBYSA σε ODbl το 2012
ήταν ότι η CCBYSA v.3.0 δεν κάλυπτε (καλά) δεδομένα και βάσεις δεδομένων.
Ωστόσο, η CCBYSA 4.0 τα καλύπτει [2] και μάλιστα πιο διεξοδικά από την ODbl
που σε κάποια σημεία εξακολουθεί να εμφανίζει προβλήματα.

Σε σχέση με τη συμβατότητα της CCBYSA 4.0 και της ΟDbL υπήρξε μια κουβέντα
στις αρχικές εκδόσεις των σχεδίων του 4.0, αλλά σταδιακά πέθανε [3]. Ο
λόγος αφορά κυρίως στην πολυπλοκότητα της διάδρασης μεταξύ διαφορετικών
copyleft αδειών. Για να καταλάβεις, είχαμε πολύ εκτεταμένη συζήτηση ακόμη
και για τη διάδραση ανάμεσα σε ODC-BY και CC-BY που δεν είναι εξαιρετική
επίσης και καταλήξαμε ότι οι δύο δεν είναι συμβατές. Επίσης, είχαμε πολύ
εκτεταμένες συζητήσεις για τη διάδραση ανάμεσα σε Open Government Licences
(UK) και CC BY και προκειμένου να πάμε σε συμβατές άδειες ετοιμάσαμε
επόμενες εκδόσεις και για τις δύο άδειες (2.0 και 4.0 αντίστοιχα).

Συγγνώμη για την αφελή ερώτηση, αλλά στα παραδείγματα που αναφέρεις,
υπάρχει γνήσια μίξη δεδομένων και άρα χρήση δύο διαφορετικών αδειών; (εγώ
αυτό καταλαβαίνω, αλλά ρωτάω προς επιβεβαίωση)

Εάν το θέμα ενδιαφέρει, μπορώ να ετοιμάσω ένα αναλυτικό post για τη
διαλειτουργικότητα των αδειών και να το μοιραστώ με την κοινότητα.

Τέλος, θα συμφωνήσω με το Νίκο ότι οι άδειες SA είναι πιο κοινωνιστικές
(όπως συμβαίνει σε Wikipedia και OSM) και δική μου προσωπική πρόταση για
κάτι στο οποίο μπαίνει ΠΟΛΥΣ δωρεάν χρόνος ανθρώπων, αλλά να προσθέσω ότι
μπορεί να συνεπάγονται απλώς κι ένα διαφορετικό business model από πίσω
(premium licensing/ dual licensing), όταν συνοδεύονται από κάποιο
contributor's agreement (μαζεύω όλα τα δικαιώματα με το CA, δίνω GPL
δωρεάν, χρεώνω premium για full rights). Αυτό, ως καθαρά ακαδημαϊκό
επιχείρημα :))

Ευχαριστώ,
Πρόδρομος

[1] http://www.linkedin.com/in/jordanhatcher