ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: translating terms

Lefteris Dimitroulakis wrote [edited]:
> 1. hyphen, hyphanation, to hyphanate

Profanws einai hyphenation, hyphenate (me e, oxi a).

> hyphen=το υφέν

Rizospastikh apopsh, alla oxi prwtotyph :-)
Yparxei ellhniko periodiko typografiko "to Yfen".

Gia themata poy aptontai grammatikhs (opws, p.x. syllabismos),
to swsto einai na parameinei to "enwtiko" kai o "syllabismos"
gia hyphenation, mia poy sta ellhnika milame gia xwrismo
se syllabes otan leme gia to pws xwrizontai oi lekseis.

An anaferesai genika ston xarakthra "-", tote yparxoyn polles
enallaktikes.  Kaneis den leei thn entolh "ls -l" ws
"el es hyphen el" :-)

> 2. serif=ο ακρεμόνας ή πατούρα κι επομένως
> serifs font=γραμματοσειρά με ακρεμόνες.
> sanserif font=γραμματοσειρά χωρίς ακρεμόνες

Swsth h leksh (ws grammata), lathos o tonismos ths.
Tonizetai sto "e" -- akrEmonas, akrEmones.
Sthn genikh plhthyntikoy fysika "akremOnwn"
(otan h lhgoysa einai makra, h proparalhgoysa den tonizetai).

Asxeta me to sxolio kapoioy poy den to eixe ksanakoysei,
einai swsth h leksh kai xrhsimopoieitai arketa -- kalo
einai na matheytei perissotero.

> 3. slash=πλαγία
> backslash=αντιπλαγία

Xreiazetai mia kalyterh metafrash apo to "kathetos",
alla den einai ayth.  To "|" pws to les ?
Idanika ta "/" kai "\" tha eixan mesa sto onoma
ton prosanatolismo toys.

Se apanthsh toy sxolioy peri nomoy 1234/89, h epishmansh
einai oti se ayth thn periptwsh *den* xrhsimopoieitai to slash.
Xrhsimopoieitai to "solidus" poy einai diaforetikos xarakthras :-)

> 4. glyph=η γλύφος

Ayto nomizw oti einai "h glyfh" (tonizetai sth lhgoysa: glyfH).
An thymamai kala, milame gia tis "glyfEs".

> 5. hardware=το υλισμικό

E, ayto oxi.  Twra pia hardware einai "yliko" anepistrepti.
Asxeta me to ti einai swsto h lathos, ayto isxyei.
(Alliws na legame kai to computer "ypologisthras"
afoy ta eis "-hs" einai anthrwpoi [katharisths]
enw ta eis "-hr" pragmata [katharisthras] :-).

Genika, gia phges, ektos apo tis lekseis poy briskeis
toy Giwrgoy Matthiopoyloy (aytos den metefrase ton Bringhust?),
synistw anepifylakta to "Leksiko Typografikwn Orwn"
toy Klhmh Mastoridh (ekdoseis Typofilia, ypothetw).

Ayta ta oliga,
mporei na epanelthw,
--
-- zvr --
    | H eytyxia den exei enoxes |       zvr [ at ] pobox [ dot ] com

απαντήσεις

αναφορές

πλοήγηση μηνυμάτων