ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fonts: update and future

On Wednesday 05 November 2003 17:54, Alexios Zavras wrote:

> Den katalabainw giati prepei na einai to idio glyph (sorry).
>
> Ennoeis oti o xarakthras 03AC "GREEK SMALL LETTER ALPHA WITH TONOS"
> einai pia o idios me ton 1F71 "GREEK SMALL LETTER ALPHA WITH OXIA" ?
>
> Kanena reference gia ayth thn "enopoihsh" ?
> [eimai pantelws asxetos gia polytonika, opws fainetai]
>
> Dhladh an exw ena monotoniko keimeno,
> mesa sto opoio thelw na balw mia frash me polytonika,
> de tha ksexwrizoyn oi parapanw xarakthres ?
> Yikes!  OK, lysh: alternate glyphs gia ola ta tonoymena...
> na dw an mporw na ftiaksw OpenType code poy na bazei
> [...]

Το θέμα Unicode  νομίζω ότι ο Β.Β. το εξάντλησε.
Συμπληρωματικές πληροφορίες επί των δύο μπλόκ ελληνικών στο unicode,
υπάρχουν στο FAQ του unicode.org.
Ιδού όμως τι ξέρω για το γλωσσικό θέμα καθευτό.
Ο νόμος του '81 για την απλοποίηση της ελληνικής,
από τους δύο χρησιμοποιούμενους τότε  τόνους - οξεία , περισπωμένη -
αφαίρεσε την περισπωμένη.
Στο νέο περιβάλλον του ενός και μοναδικού τόνου
- μονοτονικό - ήταν προφανές ότι η αναφορά στην οξεία
μπορούσε να γίνει και με το όνομα τόνος αφου πια
δεν θα υπήρχε σύγχιση.
Όμως, επαναλαμβάνω ότι δεν προστέθηκε κανένα νέο
σύμβολο με το όνομα «τόνος» και ο μοναδικός
τόνος που παρέμεινε ήταν η οξεία.
Το όνομα οξεία χρησιμοποιεί και η σημερινή
γραμματική για τον τόνο.
Στην ελληνική τυπογραφική παράδοση μέχρι το
'81 η οξεία ήταν πάντοτε  κεκλιμένη προς
τα δεξιά .
Μετά το '81 ο καθένας άρχισε να κάνει ό,τι
ήθελε με αποτέλεσμα να εμφανιστούν τυπωμένα
κείμενα με ...τριγωνικές οξείες ή με τη μορφή
στιγμής ή ... δεν ξέρω τί άλλο.
Έτσι φτάσαμε σήμερα να θεωρείται απολύτως
λογικό να διεκδικείς το « τόνο » σου , δηλαδή
μια μικρή κατακόρυφη πάνω από το φωνήεν,
που όμως είναι τελείως ξένο προς την ελληνική τυπογραφική
παράδοση.
Οι διαφορές τέλος μεταξύ πολυτονικού και μονοτονικού
κειμένου είναι τόσες μα τόσες πολλές που
δεν νομίζω ότι θα σε περιορίσει μια ... οξεία.

χαιρετώ
 Λ.Δ.

Υ.Γ.  glyph = γλύφος
       για το άρθρο υπάρχει διαφωνία.