ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fonts: update and future

On Wed, Nov 05, 2003 at 05:54:23PM +0200, Alexios Zavras wrote:

> Den katalabainw giati prepei na einai to idio glyph (sorry).
>
> Ennoeis oti o xarakthras 03AC "GREEK SMALL LETTER ALPHA WITH TONOS"
> einai pia o idios me ton 1F71 "GREEK SMALL LETTER ALPHA WITH OXIA" ?

  Ναι. Επίσης, και οι δύο αυτοί (precomposed) χαρακτήρες είναι ίδιοι
με την (decomposed) μορφή 03B1 0301 ("GREEK SMALL LETTER ALPHA"
"COMBINING ACUTE ACCENT").

> Kanena reference gia ayth thn "enopoihsh" ?
> [eimai pantelws asxetos gia polytonika, opws fainetai]

  Στο unicode.org έχει κάπου (υπάρχει σύνδεσμος από την κεντρική
σελίδα) μια συλλογή με PDF με όλους τους χαρακτήρες, ανά εύρη. Γράφω
offline το παρόν οπότε δεν μπορώ να σου δώσω ακριβή σύνδεσμο. Πάντως
το σχετικό αρχείο PDF είναι το U1F00.pdf (Greek Extended), όπου
μπορείς να δεις τη ανάλογη καταχώρηση.

> Dhladh an exw ena monotoniko keimeno,
> mesa sto opoio thelw na balw mia frash me polytonika,
> de tha ksexwrizoyn oi parapanw xarakthres ?
> Yikes!  OK, lysh: alternate glyphs gia ola ta tonoymena...

  Κάπως υπερβολικό σε βρίσκω... Οι περισσότερες γραμματοσειρές που
κυκλοφορούν έτσι κι αλλιώς έχουν τον τόνο πλαγιαστό ακριβώς όπως η
οξεία, ειδικά σε οτιδήποτε έντυπο μπορώ να βρω γύρω μου (βιβλία,
εφημερίδες, περιοδικά κτλ.). Ναι, δε λέω, οι πιο σύγχρονες
γραμματοσειρές τείνουν να βγαίνουν με πιο κάθετους τόνους (π.χ.
Verdana και Georgia που έχω στο δίσκο μου), αλλά για γραμματοσειρές
που δε θα αποκτήσουν ποτέ πολυτονικά, λίγη σημασία έχει.

  Οπότε, για να καταλάβω, το να δείχνουν οι τόνοι όπως οι οξείες σου
φαίνεται ακαλαίσθητο; Εμένα ίσα ίσα, η διαφοροποίηση πιστεύω ότι θα
μου χτυπούσε άσχημα στο μάτι... εκτός δηλαδή αν τα μονοτονικά και τα
πολυτονικά μέσα στο κείμενο γράφονταν εξαρχής με διαφορετική
γραμματοσειρά (που πάλι χτυπάει άσχημα αν δεν είναι σαφώς
διαχωρισμένα, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία).

> na dw an mporw na ftiaksw OpenType code poy na bazei
> to katallhlo (me tono h me okseia) ekei poy prepei...

  Πώς θα έκανες κάτι τέτοιο, πολύ θα ήθελα να το δω. :-p (Και ναι,
είμαι σαφώς υπέρ αυτής της ενοποίησης, οπότε δε βλέπω το λόγο για όλη
αυτή την αναστάτωση.)

--
Vasilis Vasaitis
vvas [ at ] hal [ dot ] csd [ dot ] auth [ dot ] gr