* Vasilis Vasaitis <vvas [ at ] hal [ dot ] csd [ dot ] auth [ dot ] gr> [2003-11-06 00:16]: > Μα φυσικά και είναι ξένο, αφού μέχρι την καθιέρωση του μονοτονικού > δεν τιθόταν καν θέμα. Πλέον όμως ο τόνος είναι εξίσου ζήτημα > σχεδιαστικής επιλογής όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία της γραμματοσειράς > (γράμματα, λοιπά σημεία στίξης, κτλ.). Εξέλιξη λέγεται αυτό. :-p Έχει πλάκα η στοιχειοθεσία της εφημερίδας «Το Βήμα», όπου χρησιμοποιούνται τρεις γραμματοσειρές που η μια έχει τους τόνους σαν βούλες, η δεύτερη σαν τριγωνάκια (κατακόρυφα) και μια τρίτη πλάγιους - και εμφανίζονται και οι τρεις στην ίδια σελίδα! Δε φαίνεται άσχημο όμως, γιατί η κάθε γραμματοσειρά χρησιμοποιείται σε κάποια συγκεκριμένη θέση (άλλη για τίτλους, άλλη για τα κείμενα, κλπ). Παρεμπιπτόντως, το ότι οι χαρακτήρες με "WITH TONOS", "WITH TONOS", και οι βασικοί χαρακτήρες ακολουθούμενοι από "COMBINING ACUTE" πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο προκύπτει από το ότι είναι canonical equivalents, και όπως λέει στο πρότυπο του Unicode: (κεφ. 3, σελ. 59, παράγραφος C9) # Ideally, an implementation would always interpret two # canonical-equivalent character sequences identically. Δηλαδή δεν απαγορεύεται να εμφανίζονται διαφορετικά, αλλά δεν είναι και τόσο καλό... Κάτι άλλο, σχετικά με το επίπεδο 1 του Unicode: Στην τελευταία συνάντηση της ομάδας εργασίας του ISO 10646 εγκρίθηκαν πολλοί νέοι χαρακτήρες, μεταξύ τους και διάφοροι «Ελληνικού» ενδιαφέροντος (όπως αρχαίοι ακροφωνικοί αριθμοί, αρχαία μουσικά σύμβολα, άλλα αριθμητικά σύμβολα, κ.α.). Δείτε τα έγγραφα: Resolutions of WG 2 meeting 44 http://std.dkuug.dk/jtc1/sc2/wg2/docs/n2654.pdf Repertoire additions from meeting 44 http://std.dkuug.dk/jtc1/sc2/wg2/docs/n2676.pdf Τέλος, εδώ μπορείτε να βρείτε μια συνέντευξη με το δημιουργό της γραμματοσειράς Gentium: http://www.lisa.org/archive_domain/newsletters/2003/4.3/gaultney.html (στη mailing list unicode [ at ] unicode [ dot ] org μαθαίνει κανείς ενδιαφέροντα πράγματα!) -- Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia [ at ] noc [ dot ] uoa [ dot ] gr