ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fonts: update and future

On Wed, Nov 05, 2003 at 08:55:01PM +0200, Lefteris Dimitroulakis wrote:

..[snip]..

> Στην ελληνική τυπογραφική παράδοση μέχρι το
> '81 η οξεία ήταν πάντοτε  κεκλιμένη προς
> τα δεξιά .

  Ε προφανώς, αλλιώς θα γινόταν μπέρδεμα με τους άλλους τόνους.

> Μετά το '81 ο καθένας άρχισε να κάνει ό,τι
> ήθελε με αποτέλεσμα να εμφανιστούν τυπωμένα
> κείμενα με ...τριγωνικές οξείες ή με τη μορφή
> στιγμής ή ... δεν ξέρω τί άλλο.
> Έτσι φτάσαμε σήμερα να θεωρείται απολύτως
> λογικό να διεκδικείς το « τόνο » σου , δηλαδή
> μια μικρή κατακόρυφη πάνω από το φωνήεν,
> που όμως είναι τελείως ξένο προς την ελληνική τυπογραφική
> παράδοση.

  Μα φυσικά και είναι ξένο, αφού μέχρι την καθιέρωση του μονοτονικού
δεν τιθόταν καν θέμα. Πλέον όμως ο τόνος είναι εξίσου ζήτημα
σχεδιαστικής επιλογής όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία της γραμματοσειράς
(γράμματα, λοιπά σημεία στίξης, κτλ.). Εξέλιξη λέγεται αυτό. :-p
Προσωπικά προτιμώ αισθητικά τον τόνο όσο το δυνατόν κατακόρυφο, ένας
λόγος παραπάνω μάλιστα που λατρεύω τη Verdana. :^) Απλά, όπως
ξαναείπα, όχι για γραμματοσειρές που επιδιώκουν να καλύψουν και το
πολυτονικό σκέλος των ελληνικών.

> Οι διαφορές τέλος μεταξύ πολυτονικού και μονοτονικού
> κειμένου είναι τόσες μα τόσες πολλές που
> δεν νομίζω ότι θα σε περιορίσει μια ... οξεία.

  Σωστά.

--
Vasilis Vasaitis
vvas [ at ] hal [ dot ] csd [ dot ] auth [ dot ] gr