On Wed, Nov 05, 2003 at 08:55:01PM +0200, Lefteris Dimitroulakis wrote: ..[snip].. > Στην ελληνική τυπογραφική παράδοση μέχρι το > '81 η οξεία ήταν πάντοτε κεκλιμένη προς > τα δεξιά . Ε προφανώς, αλλιώς θα γινόταν μπέρδεμα με τους άλλους τόνους. > Μετά το '81 ο καθένας άρχισε να κάνει ό,τι > ήθελε με αποτέλεσμα να εμφανιστούν τυπωμένα > κείμενα με ...τριγωνικές οξείες ή με τη μορφή > στιγμής ή ... δεν ξέρω τί άλλο. > Έτσι φτάσαμε σήμερα να θεωρείται απολύτως > λογικό να διεκδικείς το « τόνο » σου , δηλαδή > μια μικρή κατακόρυφη πάνω από το φωνήεν, > που όμως είναι τελείως ξένο προς την ελληνική τυπογραφική > παράδοση. Μα φυσικά και είναι ξένο, αφού μέχρι την καθιέρωση του μονοτονικού δεν τιθόταν καν θέμα. Πλέον όμως ο τόνος είναι εξίσου ζήτημα σχεδιαστικής επιλογής όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία της γραμματοσειράς (γράμματα, λοιπά σημεία στίξης, κτλ.). Εξέλιξη λέγεται αυτό. :-p Προσωπικά προτιμώ αισθητικά τον τόνο όσο το δυνατόν κατακόρυφο, ένας λόγος παραπάνω μάλιστα που λατρεύω τη Verdana. :^) Απλά, όπως ξαναείπα, όχι για γραμματοσειρές που επιδιώκουν να καλύψουν και το πολυτονικό σκέλος των ελληνικών. > Οι διαφορές τέλος μεταξύ πολυτονικού και μονοτονικού > κειμένου είναι τόσες μα τόσες πολλές που > δεν νομίζω ότι θα σε περιορίσει μια ... οξεία. Σωστά. -- Vasilis Vasaitis vvas [ at ] hal [ dot ] csd [ dot ] auth [ dot ] gr +306976604701