ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: ARXEIO ERT STO DIADIKTYO

Θα συμφωνήσω και εγώ με την σειρά μου. Όμως... Υπάρχεί το επιθυμιτό και
ευκταίο. Στόχος είναι αυτά τα δύο να συγκλίνουν, δεν σημαίνει όμως ότι
κάθε φορά αυτό είναι εύκολο να συμβεί.
Στην δικιά μας περίπτωση έχουμε μια σωστή και δίκαιη προσέγγιση χωρίς
αποκλεισμούς και από την άλλη μια de facto πραγματικότητα. Το να πάμε
από την πρώτη στην δεύτερη απαιτεί κάποια ενδιάμεσα στάδια που χωρίς
αυτά ο στόχος είναι αδύνατος.
Το σίγουρο είναι ότι βασικός στόχος είναι η υλοποίηση των έργων.
Συνέπεια αυτού είναι η απορρόφηση των κονδυλίων.
Μετά από τα παραπάνω δυστυχώς έπεται η διασφάλιση μη αποκλεισμού από
κοινωνικές ομάδες και άλλα θέματα, ακόμα και αν αυτά είναι βασικές
προϋποθέσεις για την έγκριση των χρηματοδοτήσεων από την ΕΕ.
Το ποιός έπρεπε να είναι ο βασικός στόχος είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα και
σίγουρα δεν λύνεται μόνο από τους ομιλητές μιας λίστας. Το σίγουρο είναι
επίσης ότι καλώς ή κακώς η επιλογή που έχει γίνει είναι η απορρόφηση και
υλοποίηση των έργων με σκοπό την γρήγορη μείωση του ψηφιακού χάσματος.
Ίσως στην νέα προγραμματική περίοδο να είμαστε πιο έτοιμοι σαν χώρα για
υλοποίηση τέτοιων έργων.

Σε ότι αφορά τα δικά μας το σίγουρο είναι ότι οι προδιαγραφές των έργων
αγνοούν το ελεύθερο λογισμικό και το Linux. Και το αγνοούν γιατί
α. Δεν υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι να γνωρίζουν πως μπορούν να βγούν
προδιαγραφές που δεν θα το αποκλείουν.
β. Η αγορά δεν μπορεί να κατεβάσει εύκολα προδοαγραφές που να
ικανοποιούν έναν διαγωνισμό που να εμπλέκει λύσεις ελεύθερου λογισμικού

Τι λύση υπάρχει; Νομίζω ότι σαν κοινότητα θα πρέπει εν όψη του 4ου ΚΠΣ
να προτείνουμε στο Υπουργείο Οικονομικών λύσεις για το θέμα και
προδιαγραφές για μηχανήματα και εφαρμογές που να εξασφαλίζουν από την
μια την απαίτηση για διαλειτουργικότητα αλλά και από την άλλη την
εγγύηση για εύρυθμη λειτουργία και υποστήριξη των λύσεων. Η βούληση από
την Κοινωνία της Πληροφορίας υπάρχει σε ανεπίσημες συζητήσεις που έχουν
γίνει και είναι σίγουρο ότι αν υπήρχε μια σοβαρή προσέγγιση του θέματος
από πλευράς μας δεν θα ήταν καθόλου αρνητικοί να την ενσωματώσουν στα
έργα της νέας προγραμματικής περιόδου.

Με δεδομένο ότι από το νέο έτος θα αρχίσει ο ουσιαστικός σχεδιασμός των
διαγωνισμών που θα βγούν καθώς και των όρων χρηματοδότησης μια σοβαρή
συνάντηση στο Υπ. Οικονομικών θα ήταν χρήσιμη. Και αυτό αποτελεί και μια
ανοικτή πρόσκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο για κατάθεση προτάσεων επί του
θέματος.

Στις 10-12-2007, ημέρα Δευ, και ώρα 23:04 +0200, ο/η Yiorgos Adamopoulos
έγραψε: