ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Ανοιχτο λογισμικο: Να ξεκινησουμε απο το λογισμικο;]

  • Subject: Re: Ανοιχτο λογισμικο: Να ξεκινησουμε απο το λογισμικο;]
  • From: Dimitris Andreadis <dandread [ at ] redhat [ dot ] com>
  • Date: Thu, 26 Nov 2009 12:13:49 +0200
Ενδιαφέρουσα προσπάθεια, όμως με 12+3 χρόνια επαγγελματικής και ακαδημαικής εμπειρίας, σαν απόφοιτος ΤΕΙ φοβάβαι ότι δεν εκπληρώ τα τυπικά κριτήρια εγγραφής.

Ευχαριστώ
/Δημήτρης

Dimitris Tsigos wrote:
Αγαπητοί φίλοι,

Από το γεγονός και μόνο ότι μιλάτε για τον όρο "Πληροφορική" και αναφέρεστε στο software engineering αποδεικνύεται η μεγάλη ανάγκη για ένα επιμελητήριο Πληροφορικής, όχι μόνο σε Ελληνικό αλλά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Αν οι Ινδοί γράφουν -όπως ειπώθηκε- "crap software" [που μπορώ να επιβεβαιώσω ότι συμβαίνει μερικές φορές (όπως και σε κάθε χώρα βέβαια) από προσωπική εμπειρία] είναι ίσως γιατί και εκεί ο κλάδος μας δεν έχει βρει πετύχει ακόμα την οριοθέτησή του, την αυτογνωσία του και δεν έχει δημιουργήσει εγγενείς δομές διασφάλισης ποιότητας.

Ας μου επιτραπεί να προτρέψω τα μέλη της λίστας να μελετήσουν πρώτα την πρόταση νόμου για το επιμελητήριο στο http://www.epe.org.gr/ethep/ethep.jsp, ενώ παράλληλα θα ήταν καλό να δουν και το παρακάτω κείμενο που θέτει ορισμένα σημαντικά θέματα για την ψηφιακή στρατηγική της χώρας: http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=376

Επίσης, απαντώντας σε προηγούμενο μήνυμα, είναι πολύ μεγάλο λάθος να μπαίνουμε σε μηδενιστικές και ισοπεδωτικές λογικές. Και πολύ καλά open-source projects υπάρχουν από Ελληνικές εταιρείες και πολύ καλή παραγωγή διεθνούς επιπέδου λογισμικού γίνεται στη χώρα μας (δείτε http://onehundredstartups.blogspot.com). Εκτός από την εσωστρεφή και κρατικοδίαιτη Ελλάδα υπάρχει και η εξωστρεφής, δημιουργική Ελλάδα. Ας στείλουμε την πρώτη εκεί που της αξίζει και να επικεντρωθούμε στη στήριξη της δεύτερης.

Eυχαριστώ πολύ,

ΔΤ

Dimitris Andreadis wrote:
Η wikipedia έχει ένα καλό overview επί του θέματος:

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_engineering

Konstantinos Margaritis wrote:
Στις Thursday 26 November 2009 01:00:21 ο/η Dimitris Andreadis έγραψε:
Ομολογώ δηλώνω άγνοια για το θέμα, όμως αναρωτιέται γιατί η ύπαρξη ενός
επιμελητηρίου διασφαλίζει την ποιότητα ενός έργου; Γνωρίζω πολλά έργα
υλοποιημένα από ανθρώπους με πτυχία που γνώρισαν παταγώδη αποτυχία. Ή να το
θέσω διαφορετικά, ποιος ξένος επιτυχημένος οργανισμός θα μπορούσε να
αποτελέσει την βάση για ένα αντίστοιχο Ελληνικό επιμελητήριο Πληροφορικής
γενικής φύσης;
Δεν θα βοηθούσε σε τίποτε το Επιμελητήριο. Απλά θα προσέθετε ένα ακόμη άχρηστο layer γραφειοκρατείας και θα ωθούσε ανθρώπους που δεν έχουν πτυχίο πληροφορικής -όπως εγώ πχ, φυσική σπούδασα- να αλλάξουν χώρα. Και αν κάποιος δεν έχει καν πτυχίο; Θα αποκλείσουμε έτσι πχ έναν ταλαντούχο προγραμματιστή απλώς επειδή δεν έχει πτυχίο; Μπορεί να θεωρείται επιστήμη, αλλά εγώ το θεωρώ πιο κοντά σε τέχνη. Δε μπορεί κανείς να μου απαγορέψει να ζωγραφίζω ή να γράφω βιβλία και να πουλάω τα έργα μου, με τον ίδιο τρόπο δε μπορεί να μου απαγορέψει να γράφω κώδικα και να πουλάω τις υπηρεσίες μου. Δεν είναι ούτε ιατρική ούτε κατασκευή κτιρίων. Η άποψη του πτυχίου συνδεδεμένου με εργασία είναι εντελώς παρωχημένη. Άλλο η ακαδημαϊκή καριέρα. FWIW, ακόμη και παλιότερα σε job interview δε μου ζήτησαν ποτέ τον τίτλο του πτυχίου μου, παρά μόνο αν ξέρω τις τεχνολογίες που χρειάζονται.

Στην Πληροφορική, καλώς ή κακώς, ένα πτυχίο δηλώνει ένα επιθυμητό μινιμουμ
γνώσεων, δεν εγγυάται αποτελέσματα και με τον ρυθμό που εξελίσεται η
τεχνολογία, βγαίνοντας από μία σχολή γνωρίζεις πολύ λίγα από αυτά που
ζητάει η αγορά. Η καλύτερη εγγύηση για να πάει καλά ένα έργο είναι
μακρόχρονια αποδεδειγμένη εμπειρία σε αντίστοιχου είδους και δυσκολίας έργα
και τεχνολογίες.
Συμφωνώ απόλυτα.

Την περασμένη βδομάδα μάλιστα έτυχε να ακούσω τον Ivar Jacobson, από τα
ιερά τέρατα του Software Engineering να διερωτάται γιατί οι Ινδοί που έχουν
φτάσει σε CMM level 5 (Capability Maturity Model) εξακολουθούν να γράφουν
(με δικά του λόγια) crap software...
Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο πάνω σε ένα παρόμοιο θέμα -αν και ήταν για τους κινέζους και την ποιότητα του software τους, οι Ινδοί φαντάζομαι είναι κάπως καλύτερα. Η κουλτούρα τους είναι γύρω από την φτηνή αντιγραφή και με το μικρότερο κόστος και δεν είναι επικεντρωμένη στο innovation. Σίγουρα θα βρεις εξαιρέσεις, αλλά λίγες. Είναι τελείως διαφορετικό να παίρνεις certifications με προδιαγεγραμμένες ερωτήσεις καθώς δεν απαιτεί δημιουργική σκέψη, και να αναπτύσεις ένα έργο χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα design patterns και γράφοντας efficient κώδικα. _______________________________________________
Open-source mailing list
Open-source [ at ] ellak [ dot ] gr
Open-source [ at ] ellak [ dot ] gr

--
Virtual Trip Group
Dimitris Tsigos

This transmission (including any attachments) from the Virtual Trip Group of companies is exclusively addressed to the above named recipients and is bound to contain privileged and confidential information. Disclosure, distribution, copying or any other use of this message is strictly prohibited and may breach intellectual property provisions. In case of fault transmission please delete e-mail message and notify us by reply immediately.