ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Ανοιχτο λογισμικο: Να ξεκινησουμε απο το λογισμικο;]

  • Subject: Re: Ανοιχτο λογισμικο: Να ξεκινησουμε απο το λογισμικο;]
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 26 Nov 2009 14:52:51 +0200
Στις Thursday 26 November 2009 13:43:13 ο/η Dimitris Tsigos έγραψε:
> Πρέπει όμως να καταλάβεις πως στον 21ο αιώνα και έχοντας καμιά 30ρια
> Τμήματα Πληροφορικής, δεν μπορούμε να στηριζόμαστε στους αυτοδίδακτους.
> Για να είναι πραγματικά ανοιχτή και δίκαιη η αγορά, για να μην είναι
> ζούγκλα, πρέπει να υπάρχουν κανόνες. Χρειάζεται ένας ανοιχτός, έγκυρος
> φορέας που θεσπίζει τους κανόνες αυτούς. Φορέας τέτοιος δεν μπορεί να
> είναι άλλος παρά το επιμελητήριο.

Συμφωνούμε σε ένα πράγμα, ότι διαφωνούμε. Δεν υπάρχει περίπτωση να μείνω σε
μια χώρα που θα προσπαθήσει να μου επιβάλει με ποιον τρόπο θα εργάζομαι.
Παρεμπιμπτόντως, επιμελητήριο πληροφορικής που να αρνείται εργασία σε μη
πτυχιούχους πληροφορικής ΔΕΝ υπάρχει σε όλη την υπόλοιπη ευρώπη. Αλλά φυσικά
αυτοί είναι ηλίθιοι, δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει πρόοδος.

Ειλικρινά, δεν έχω ακούσει κάτι πιο εξωφρενικό τον τελευταίο καιρό. Σα να
ακούω συντεχνιακή συγκέντρωση του 1920 στη Ρωσία. Η πρόοδος έρχεται ΜΟΝΟ με τη
συνεργασία των επιστημών. Η φυσική δε θα προόδευε αν δεν προόδευαν τα
μαθηματικά, η χημεία δε θα προόδευε αν δε προόδευε η φυσική, η πληροφορική δεν
θα ήταν ΠΟΥΘΕΝΑ αυτή τη στιγμή αν δεν προόδευε η φυσική και τα μαθηματικά,
κ.ο.κ. Και όχι δεν είναι flame της μιας vs της άλλης επιστήμης. Είναι η
αλήθεια. Αν αποκλείσετε τους άλλους τομείς θα χάσετε φοβερή τεχνογνωσία και
άλλες οπτικές γωνίες που απλά δεν τις έχετε ως κλάδος -για παράδειγμα, δεν
υπάρχει περίπτωση να έχετε το ίδιο μαθηματικό υπόβαθρο με έναν μαθηματικό, και
τολμώ να πω, ούτε καν με έναν φυσικό.

Μη συγκρίνεστε με γιατρούς ή δικηγόρους είναι τελείως διαφορετικό το
επάγγελμα. Κανείς δεν κάνει ιατρική στον "ελεύθερό" του χρόνο, κανείς
πιτσιρικάς δεν κάνει εγχειρίσεις στα 12 του και κανείς φοιτητής δεν μαθαίνει
ανατομία τα βράδια ενώ κανονικά θα έπρεπε να διαβάζει πυρηνική φυσική ή αρχαία
ελληνικά. Αντίθετα, οι υπολογιστές έχουν μπει πλέον στη ζωή μας κανονικά. Σε
10 χρόνια, οι πιτσιρικάδες του σήμερα, που κάθονται τώρα στα 12 τους και
αποκτούν hands-on-experience στο αντικείμενο της αυριανής τους δουλειάς, με ή
χωρίς πτυχίο, θα είναι μακράν καλύτεροι σε ικανότητες από εμένα ή εσένα και θα
είναι περιζήτητοι στην αγορά εργασίας. Εσύ θα πασχίζεις να αποδείξεις ότι το
πτυχίο σου σε κάνει καλύτερο και θα ζητάς από το επιμελητήριό σου να σε
προστατέψει απέναντι στους "παρείσακτους" πιτσιρικάδες. Ίσως τότε να είσαι
καλύτερος λόγω εμπειρίας και ΜΟΝΟ, πράγμα που υποστηρίζω τόση ώρα. Να σου πω
βλέπω τώρα τους λόγους για τους οποίους φοβάστε...

Κώστας