Michail Batikas wrote:
On 28 Νοε 2009, at 14:22 , Apollon Koutlidis wrote:
Michail Batikas wrote:
Αλλά δεν δέχομαι ως φορέα πιστοποίησης χρήσης υπολογιστών έναν
ιδιωτικό φορέα. Δεν δέχομαι επίησης απο το κράτος όταν κάνει
προκυρήξεις θέσεων να ζητάει ένα πτυχίο από έναν ιδιωτικό οργανισμό.
Oxford, Cambridge, Harvard, Yale - είναι για τα μπάζα όλα τους διότι
είναι ιδιωτικά;
http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Oxford
http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Cambridge
Type: Public!
Η έννοια "Public" για τα Βρεττανικά εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι
θεμελιωδώς διαφορετική από την αντίστοιχη που έχουμε συνηθίσει στην
Ελλάδα. Ειδικά για τα παν/μια της Οξφόρδης και του Καίμπριτζ τα πράγματα
είναι ακόμα πιο μπερδεμένα καθ' ότι απαρτίζονται από έναν αριθμό
κολλεγίων με σημαντικό βαθμό αυτονομίας. Επί της ουσίας ωστόσο - στη
Βρεττανία τα περισσότερα παν/μια λαμβάνουν μερική χρηματοδότηση από
"δημόσιους" οργανισμούς, λειτουργούν ωστόσο σαν αυτόνομες,
μη-κερδοσκοπικές οντότητες. Πρόσφατα μάλιστα η κυβέρνηση άνοιξε τη
συζήτηση για πλήρη οικονομική αυτονόμηση (self-funding) κάποιων
παν/μίων:
http://www.timeshighereducation.co.uk/story.asp?storyCode=176589§ioncode=26
Εν ολίγοις - δεν είναι δημόσια, τουλάχιστον όχι με την έννοια που μιλάμε
για δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα - πολλώ δε μάλλον δωρεάν, καθώς όλοι
ανεξαιρέτως οι φοιτητές πρέπει να καταβάλλουν δίδακτρα. Το Ελληνικό
μοντέλο ανώτερης / ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι ευθέως συγκρίσιμο με
αυτά του Η.Β. ή των Η.Π.Α. και - κατά την άποψή μου πάντα - ούτε και
παράδειγμα προς μίμηση, ή αξία που χρήζει προστασίας.
Δεν ξέρω εάν το Harvard ή το Yale που είναι ιδιωτικά δίνουν άλλες
πιστοποιήσεις πέραν των πτυχίων που δίνουν.
Το Harvard και το Yale δεν είναι ιδιαιτέρως ιδιωτικότερα του Cambridge,
του Harvard ή του Edinburgh (στο οποίο εργάζομαι). Όλα τα προαναφερθέντα
παρέχουν διάφορες πιστοποιήσεις, στη Βρεττανία - πλην Σκωτίας - σύμφωνα
με το (κεντρικά καθοριζόμενο και ελεγχόμενο) QCA Framework. Αν
θεωρήσουμε τις πιστοποιήσεις αυτές ως πτυχία, τότε όχι - δε δίνουν
τίποτε άλλο.
Η εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση είναι επίσης πολύ πιο απλή και
απαλλαγμένη από γραφειοκρατισμούς και τυπικότητες, ενώ η αγορά εργασίας
δίνει πολύ λιγότερη (ή και καθόλου) σημασία στα "χαρτιά" άπαξ και ένας
υποψήφιος έχει σωρεύσει σημαντική εμπειρία. Αυτό δε ισχύει και για τα
παν/μια και το δημόσιο. Στην Ελλάδα ξέρουμε καλύτερα, και κατανοούμε ότι
χρειάζεται περισσότερο - και όχι λιγότερο - red tape και προστατευτισμός.
Επίσης γιατί στις ξένες γλώσσες εκτός απο τα ήδη υπάρχουσες
πιστορποιήσες υπάρχει και το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας;
Για που μιλάς τώρα; για τη Βρεττανία και τις Η.Π.Α.; Στη Βρεττανία για
παράδειγμα θεωρητικά χρειάζεσαι TOEFL για να σε δεχτούν σε παν/μιο (ή σε
κάποιες περιπτώσεις για να πιάσεις δουλειά). Αρκεί ωστόσο να τους
γράψεις ένα γράμμα σε καθαρά, σωστά Αγγλικά και να τους πάρεις ένα
τηλέφωνο για να σε απαλλάξουν από την απαίτηση.
Αν μιλάς για την Ελλάδα - δεν γνωρίζω και, ειλικρινά, δε μ' ενδιαφέρει.
Είμαι πανευτυχής που δε χρειάζεται πλέον να αντιμετωπίζω καθημερινά την
"Ελληνική πραγματικότητα".
Your point was?
Φιλικά (πάντα),
Απόλλων