ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Περί «Μονάδων αριστείας ΕΛΛΑΚ»

Καλημέρα.

Προσπάθησα να οργανώσω λίγο μια πρόταση για το πανεπιστήμιό μας εδώ και συμφωνώ μαζί σου Σιμό ότι είναι έργο-άεργο. Προφανώς δεν θα μπλέξω κανέναν σε τέτοιο έργο καθώς οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος δεν θα έμπλεκε με αυτό το έργο παρά μόνο για τα χρήματα. Και τέτοιοι συνεργάτες να μου λείπουν.

Στο πανεπιστήμιό μας (Ιόνιο Πανεπιστήμιο) δεν γνώριζε η επιτροπή ερευνών μας την ύπαρξη της διαβούλευσης, πόσο μάλλον του έργου αυτού. Έχουμε ενεργή συμμετοχή σε έργα ανοιχτού λογισμικού (Τμήμα Μουσικών Σπουδών), έχουμε Τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας, έχουμε τμήμα Πληροφορικής και φυσικά χρησιμοποιούμε σε όλη μας την υποδομή ανοιχτό και ελεύθερο λογισμικό. Πρόσφατα συμφωνήθηκε να δώσουμε μεγάλο ποσό σε ιδιωτική εταιρεία που κάνει (κλειστό) λογισμικό γραμματείας. Το έργο αυτό θα μπορούσε να γλυτώσει πολλά χρήματα για το Πανεπιστήμιό μας και στο θέμα του e-class (claroline) και στην έκδοση ωρολογίων. Σημειωτέον ότι ο Ρουμάνος που κάνει (δωρεάν) το ανοιχτό λογισμικό που χρησιμοποιούμε για το ωρολόγιο, μας δήλωσε ότι δεν τη βγάζει πλεον και δεν έχουμε χρήματα ή τρόπο να του δώσουμε μια δωρεά ως πανεπιστήμιο για να φάει ο άνθρωπος...

Ίσως θα έπρεπε να ενημερώνονται τα πανεπιστήμια ξεχωριστά για τα έργα αυτά, μια και κοπτόμεθα τόσο πολύ για την απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ. Ένα email είναι, δεν είναι τόσο δύσκολο. Και τελικά, τα πανεπιστήμια είχαν ανέκαθεν στενούς δεσμούς με τις κοινότητες ΕΛ/ΛΑΚ.

Γνωρίζει κανείς πού θα ανακοινωθεί ο ανάδοχος; Θα ήθελα να μάθω ποιος θα πάρει τα λεφτά, να δει και η «κοινότητα» τι ενέργειες θα κάνει. Πού ξέρεις, ίσως πάω να δουλέψω τζάμπα, 6 φορές το χρόνο, για να γεμίσω τις τσέπες κάποιου άλλου.... (not)

Κατά τα άλλα Σίμο, σε βρίσκω γενικά πολύ αρνητικό, αν κι έχεις δίκιο σχεδόν σε όλα όσα λες. Ίσως με περισσότερη θετική διάθεση και πιο αποτελεσματικές δράσεις να γινόταν κάτι. Το θέμα είναι τι θα ήταν αποτελεσματικό!

Λυπάμαι που βλέπω τον Κο Καρούνο να μην εμβαθύνει στη συζήτηση αυτή. Ίσως κι αυτού τα χέρια είναι δεμένα, δεδομένου ότι ο φορέας χρηματοδότησης (ΓΓ δημοσίων επενδύσεων ΕΣΠΑ) γενικά έχει τον έλεγχο σε αυτά τα πράγματα. Ίσως δεν θέλει να μπλέξει σε αντιπαράθεση μαζί σου (σε βλέπω ξαναμμένο για flame). Δεν ξέρω το «πολιτικό» τοπίο του ΕΛ/ΛΑΚ αρκετά καλά για να κρίνω, ίσως μάλιστα κάνω και λάθος στο θέμα των φορέων. Το σίγουρο είναι ότι κάπου στην αλυσίδα δημιουργίας αυτού του έργου, κάτι πήγε στραβά. Ίσως το ΕΔΕΤ έκανε την πρόταση κάτι χρόνια πίσω (χρόνια της μεγάλης μάσας) και τώρα το ξέθαψαν για να απορροφηθούν χρήματα, χωρίς να το σουλουπώσουν; Ποιος ξέρει;

Εν πάση περιπτώση, παραθέτω μερικές σκέψεις για τα θέματα που έθιξες παρακάτω, τα οποία όντως αν ήξερα για την διαβούλευση θα τα έγραφα εκεί. Έλα ντε που ΔΕΝ ήξερα όμως...