ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Για τη μετάφραση του manual του Debian Sarge!!!!

  • Subject: Re: Για τη μετάφραση του manual του Debian Sarge!!!!
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Mon, 21 Feb 2005 01:28:32 +0200
On Κυριακή 20 Φεβρουάριος 2005 18:51, Socrates VAVILIS wrote:
> Συγνωμη που επεμβαινω, αν και ειμαι ο πλεον ακαταλληλος λογω
> νεοτητας στο χωρο και της ιδιοτητας μου ως απλου χρηστη.
> Ισως η μεταφραση στα ελληνικά ειναι " πισω " σε σχεση με αλλες
> τοπικοποιησεις αλλα.....
> - οι  νεες τεχνολογιες στην ελλαδα ( ευρυζωνικη προσβαση στο
> διαδικτυο, αριθμος Η/Υ στα ελληνικα νοικοκυρια και
> επιχειρησεις....) ειναι σε γενικες γραμμες βραστα και κλαψτα σε
> ευρωπαϊκό επίπεδο! Γελασα με την εξαγγελια απο ενα υπουργειο της
> καμπανιας ευρυζωνικη συνδεση σε ολους τους φοιτητες ενω το 2004 το
> [...]

Κοίτα δεν έχεις άδικο, όντως η κατάσταση στην Ελλάδα δεν είναι καλή,
αλλά δε φταίει ούτε το κράτος, ούτε οι κρετίνοι πολιτικοί μας (χωρίς
εξαιρέσεις) ούτε η φτώχεια μας. Οι ευρυζωνικές συνδέσεις ακόμη και
στο εξωτερικό εξαπλώθηκαν τα τελευταία 4-5 χρόνια, αλλά το Linux και
το ελ/λακ γενικότερα αναπτύσσεται τα τελευταία 15-20 χρόνια. Ναι, οι
ευρυζωνικές συνδέσεις είναι πολύ χρήσιμες, αλλά δεν σημαίνει ότι
χωρίς αυτές είμαστε ανήμποροι.

Να σου δώσω ένα παράδειγμα, πολύ γνωστός Έλληνας developer, έχει
φτιάξει μια διανομή/Live CD που έχει πάρει πολύ καλές κριτικές στην
Ελλάδα και στο εξωτερικό, και είναι ο ιδανικός τρόπος αυτή τη στιγμή
για κάποιον νεοφώτιστο να έρθει σε επαφή με το Linux. Μάλιστα, μια
ξένη εταιρεία του έστειλε ένα σύστημα Pegasos PowerPC (του το
στείλανε δωρεάν από Αμερική), προκειμένου να φτιάξει ένα Live CD για
Pegasos/PowerPC συστήματα. Η μόνη τους απαίτηση είναι να ασχοληθεί με
αυτό. Και εδώ στην Ελλάδα όταν ζητάει sponsoring από εταιρείες για
χρηματοδότηση μιας DSL του κλείνουν την πόρτα με γελοίες
δικαιολογίες.

Είναι γεγονός ότι γενικά έχουμε μεγάλα ποσά βλακείας στον εγκέφαλο και
είμαστε κοντόφθαλμοι και στενόμυαλοι, δε σκεφτόμαστε μακροπρόθεσμα,
το πολύ για μερικούς μήνες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει όλοι να
το αποδεχόμαστε αυτό ως de facto και να μην κάνουμε τίποτε, και να
σπαταλάμε το χρόνο μας σε συζητήσεις και αλληλοκατηγορίες. Σε τελική
ανάλυση, δεν έχουμε την πολυτέλεια των Ισπανών, των Πορτογάλων και
των Κινέζων που έχουν τον μισό πλανήτη να μιλάει τη γλώσσα τους.
Είμαστε απελπιστικά λίγοι για να αναλωνόμαστε σε τέτοια πράγματα. Το
μόνο που ζητάω συνεχώς στις λίστες είναι να φιλοτιμηθούν οι χρήστες
και να αρχίσουν να προσφέρουν και οι ίδιοι. Σιγά σιγά γίνεται αυτό,
αλλά χρειάζεται περισσότερο.

Έχω ζητήσει από αρκετά άτομα που βλέπω ότι έχουν τις τεχνικές γνώσεις
και την όρεξη να βοηθήσουν, να κάνουν αίτηση για Developers στο
Debian. Αλλά φυσικά κάτι παθαίνουν όταν τους λέω ότι θέλει δουλειά
και (λίγο) διάβασμα το παρατάνε. Ειλικρινά, κουράστηκα να τους
παρακαλάω. Στην Ιταλία και στην Ισπανία είναι >30, στην Γερμανία >150
DDs. Όσο και να τους κοροιδεύουμε μερικές φορές ότι είναι geeks και
nerds (εμείς οι Ελληνάρες που ξέρουμε πώς να περνάμε καλά), αυτοί
είναι που κάνουν όλη τη δουλειά στο ελ/λακ, και εμείς απλώς
"καταναλώνουμε" αυτά που κάνουν αυτοί. Δεν είμαστε παραγωγικοί πώς το
λένε.