O/H Simos Xenitellis έγραψε:>> 2009/8/25 Yannis Tsop <ogiannhs [ at ] gmail [ dot ] com>:> Έχω αγοράσει έναν υπολογιστή ΗΡ και η εταιρεία αρνείται να μου επιστρέψει τα> χρήματα για τα Windows, πως μπορώ να συνεχίσω? Υπάρχει κάποιος που μπορεί να> με βοηθήσει με τα νομικά?>> Μπορείς να αναφέρεις τα βήματα που έχεις κάνει μέχρι στιγμής;1. Με ποιους επικοινώνησες και σε τι π.χ. τηλέφωνο/α.2. Μίλησες με το τεχνικό τμήμα ή με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών;>> Το τυπικό που αναφέρεις όταν επικοινωνείς μαζί τους είναι>> «Αγόρασα έναν υπολογιστή HP στην Ελλάδα. Κατά την πρώτη εκκίνηση τουυπολογιστή, ρωτήθηκα αν αποδέχομαι την άδεια διάθεσης του λειτουργικούσυστήματος Windows Vista, γνωστή ως EULA. Δεν αποδέχτηκα την άδεια.Στην άδεια αναφέρει>> "Εφόσον χρησιµοποιείτε το λογισµικό σηµαίνει ότι αποδέχεσθε τουςπαρόντες όρους. Εάν δεναποδέχεσθε αυτούς τους όρους, µην εγκαταστήσετε το λογισµικό. Αντίαυτού, επικοινωνήστεµε τον κατασκευαστή ή τον υπεύθυνο εγκατάστασης, για πληροφορίες σχετικά µε τηνπολιτική επιστροφής που αφορά επιστροφή χρηµάτων ή πίστωση.">> Με βάση των παραπάνω, θα ήθελα την επιστροφή χρημάτων ή πίστωση.»>> Μπορεί να χρειαστεί να επαναλάβεις το παραπάνω κείμενο· είναισημαντικό να περιορίσεις τη συνομιλία στο βασικό κομμάτι που αναφέρετεπαραπάνω. Το τυπικό σφάλμα είναι όταν π.χ. η συνομιλία γυρίζει σεπεριγραφή του Linux και των προτερημάτων του (έχει ενδιαφέρον ωστόσοείναι εκτός θέματος εδώ), ή στο ότι ένας υπολογιστής δε μπορεί ναπωληθεί δίχως Windows (είναι εκτός θέματος· ο υπολογιστής έχει ήδηπωληθεί με Windows και τώρα το επιστρέφουμε).Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είσαι ήρεμος σε όλη τη διάρκεια της επικοινωνίας.>> Ζητάς το όνομα του ατόμου με το οποίο μιλάς (ονοματεπώνυμο, θέση στηνεταιρία - εξυπηρέτηση πελατών, τεχνική εξυπηρέτηση, διευθυντής, κτλ).Αν υπάρχει αδιέξοδο, μπορείς να ζητήσεις να μιλήσεις με κάποιον πουείναι πιο ψηλά στην ιεραρχία (τεχνική εξυπηρέτηση ή διευθυντή).>> Είναι σημαντικό να διατηρήσεις σημειώσεις των συνομιλιών, καισυγκεκριμένα όλων όσων ειπωθούν.Μερικά άτομα φαίνεται να προτιμούν το SFLPhone(http://www.sflphone.org/) και μια υπηρεσία VOIP, για φθηνάαπεριόριστα τηλεφωνήματα.>> Είναι τυπικό το πρώτο άτομο με το οποίο θα μιλήσεις να μην είναι σεθέση να σε βοηθήσει. Οπότε είναι σημαντικό να επαναλαμβάνετε ηεπικοινωνία.>> Τα παραπάνω βήματα είναι νομίζω προαπετούμενα για τη νομική κίνηση. Μετην παραπάνω διαδικασία μπορείς να εντοπίσεις το κατάλληλο διευθυντήόπου θα απευθυνθεί η νομική κίνηση.>> Μπορεί να προσθέσει κάποιος τι βήματα χρειάζεται περιγραφικά η νομικήκίνηση στο παραπάνω θέμα; Είναι καλό να συγκεντρώσουμε τις πληροφορίεςκαθώς γίνεται η επικοινωνία μέσω π.χ. τηλεφώνου.>> Σίμος>>>>>> Jennie Petoumenou wrote:>> Περισσότερα αργότερα, αλλά, προς το παρόν:> 1. Καταρχάς έχει αρκετό υλικό στο γαλλικό σάιτ (ισχύουσα νομοθεσία,> περιπτώσεις, οδηγός αποζημίωσης, κτλ).> 2. Κάτι πολύ ενδιαφέρον: http://bons-constructeurs-ordinateurs.info/.> Λίστα κατασκευαστών με την επίσημη πολιτική τους για το θέμα και τα ποσά που> επιστρέφονται.> Πράσινο χαμόγελο: προαιρετική η αγορά του λογισμικού> Κίτρινο χαμόγελο: εύκολη αποζημίωση του λογισμικού μετά την αγορά> Κίτρινο :-| σχετικά δύσκολη αποζημίωση (πχ αποστολή με έξοδα του χρήστη)> Μαύρο: δεν αποζημιώνουν> Για ορισμένες εταιρείες (fujitsu,asus, packard bell, acer), αν πατήσετε το> ποσό αποζημίωσης για συγκεκριμένο ΛΣ, πηγαίνετε σε σελίδα της εταιρείας με> σαφείς οδηγίες και συγκεκριμένο ποσό επιστροφής . Για Dell και ΗP,> παραπέμπει στους Όρους της σύμβασης, που αναφέρουν ότι αν δεν γίνει αποδεκτή> η EULA, μπορεί να ζητηθεί αποζημίωση μόνο για ολόκληρο το σύστημα (υλικό και> λογισμικό).> 3. Γίνεται συγκέντρωση υπογραφών 35.000 από το 2006 για το θέμα, με τα εξής> αιτήματα:> α. το προεγκατεστημένο λογισμικό να ενεργοποιείται με κωδικό που θα πωλείται> ξεχωριστά.> β. άμεση μείωση της τιμής κατά την αγορά, όταν επιλέγεται διαφορετικό> λογισμικό.> γ. σήμανση που να αναφέρει την άδεια και την τιμή κάθε προεγκατεστημένου> λογισμικού.> 4. Κάπου αναφέρεται ότι είχε δεσμευτεί να επιβάλει την προαιρετικότητα του> λογισμικού ο υπουργός Κατανάλωσης τον Ιούλιο του 2008, αλλά προφανώς δεν> έγινε κάτι.>> Τζένη>> 2009/8/11 Simos Xenitellis <simos [ dot ] lists [ at ] googlemail [ dot ] com>>>>> 2009/8/11 Jennie Petoumenou <epetoumenou [ at ] gmail [ dot ] com>:>> > Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα τμήματα του γαλλικού σάιτ που σε>> > ενδιαφέρουν>> > για μετάφραση/περίληψη;>>>> Το ένα ζητούμενο είναι, αν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες στο>> γαλλικό σε σχέση με το αγγλικό,>> Αγγλικά: http://www.racketware.info/>> Γαλλικά: http://www.racketiciel.info/>> Αν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες, τότε θα ήταν καλή μια περίληψη.>>>> Το άλλο ζητούμενο είναι ότι θα θέλαμε να είχαμε κάποιο αρχικό υλικό>> που να περιγράφει την όλη διαδικασία στα ελληνικά, για να βοηθήσει>> τους ελληνόφωνους χρήστες στο να λάβουν επιστροφή χρημάτων. Για το>> θέμα αυτό, κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποια μετάφραση από το>> rackterware/racketiciel ή και άλλο περιεχόμενο (όπως από το αρχικό>> γράμμα μου). Η εργασία αυτή είναι ανοικτή, και το άτομο που θα>> αναλάβει θα έχει την ευχέρεια να επιλέξει που θα τοποθετηθεί ένα>> τέτοιο κείμενο.>>>> Σίμος>>>> > 2009/8/11 George Glikofridis <george [ dot ] glikofridis [ at ] gmail [ dot ] com>>> >>>> >> Το volume licensing έχει να κάνει με πολλαπλές>> >> άδειες χρήσης του όποιου λογισμικού>> >> Microsoft αφορά. Μαζί με το συμβόλαιο>> >> έρχεται και ειδικό dvd εγκατάστασης που>> >> χρησιμοποιεί ένα corporate serial number το>> >> οποίο επιτρέπει άπειρες εγκαταστάσεις>> >> μαζί με update ελεύθερα. Αν γίνουν>> >> περισσότερες εγκαταστάσεις από τον>> >> αριθμό των volume licensed τότε νομικά είσαι>> >> φάουλ. Λειτουργικά όμως στο επίπεδο>> >> του software δεν έχεις κανένα πρόβλημα.>> >> Όμως, αν κάποιους κυνηγά η BSA αυτοί>> >> είναι οι corporate/goverment volume licensed users. Όχι οι>> >> home users με κάποιο κλεψίτυπο. Ας μην>> >> ξεχνάμε ότι, το Ubuntu για κρατική ή>> >> εταιρική χρήση δεν είναι διόλου δωρεάν>> >> και καλά κάνει.>> >> Αυτά περί volume licensing. Και μια που το>> >> έφερε η κουβέντα, δείτε το Insanely Mac project.>> >> Είναι πολύ αστείος ένας Dell με Mac OSX>> >> επάνω. Και πάει και σφαίρα... ;-)>> >>>> >> Sent from my iPhone>> >>>> >> On 11 Αυγ 2009, at 14:49, Simos Xenitellis>> >> <simos [ dot ] lists [ at ] googlemail [ dot ] com> wrote:>> >>>> >> > Πριν λίγες μέρες διαπίστωσα ότι>> >> > υπάρχει μια ακόμα κοινότητα χρηστών>> >> > ΕΛ/ΛΑΚ (Γαλλία) που προσπαθεί να>> >> > βοηθήσει στη διαδικασία επιστροφής>> >> > χρημάτων κατά την αγορά υπολογιστή,>> >> > όταν αυτός έρχεται με Windows και>> >> > ο πελάτης δε σκοπεύει να>> >> > χρησιμοποιήσει το λογισμικό αυτό.>> >> > Αγγλικά: http://www.racketware.info/>> >> > Γαλλικά: http://www.racketiciel.info/>> >> >>> >> > Στην αγορά δεν υπάρχουν γενικά>> >> > διαθέσιμοι υπολογιστές που να μπορούν>> >> > να αγοραστούν δίχως λογισμικό της>> >> > Microsoft, και ο τυπικός τρόπος>> >> > αγοράς είναι με τη διαδικασία>> >> > επιστροφής χρημάτων, με χρήση των όρων>> >> > που περιγράφει η άδεια EULA.>> >> > Δηλαδή, όταν αγοράσετε υπολογιστή (με>> >> > Windows), στην πρώτη εκκίνηση θα>> >> > ερωτηθείτε αν αποδέχεστε την άδεια>> >> > των Windows.>> >> > Αν αποδέχεστε, τότε έρχεστε σε>> >> > συμφωνία με τη Microsoft για τη χρήση>> >> > του λογισμικού, κατά τους όρους που>> >> > περιγράφει εκείνη η άδεια. Η>> >> > διαδικασία αυτή (της ενεργής αποδοχής>> >> > άδειας από το χρήστη) είναι κάτι>> >> > που χρειάζεται η Microsoft και θα υπάρχει>> >> > πάντα, κατά την αγορά νέου>> >> > υπολογιστή.>> >> > Σε κάθε συμβόλαιο πρέπει να υπάρχει>> >> > και διαδικασία μη-αποδοχής, και>> >> > στην περίπτωση της EULA της Microsoft αναφέρ>> >> > ει>> >> >>> >> > "Εφόσον χρησιµοποιείτε το λογισµικό>> >> > σηµαίνει ότι αποδέχεσθε τους>> >> > παρόντες όρους. Εάν δεν>> >> > αποδέχεσθε αυτούς τους όρους, µην>> >> > εγκαταστήσετε το λογισµικό. Αντί>> >> > αυτού, επικοινωνήστε>> >> > µε τον κατασκευαστή ή τον υπεύθυνο>> >> > εγκατάστασης, για πληροφορίες>> >> > σχετικά µε την>> >> > πολιτική επιστροφής που αφορά>> >> > επιστροφή χρηµάτων ή πίστωση.">> >> >>> >> > και αυτό δίνει τη δυνατότητα για>> >> > επιστροφή χρημάτων. Το κείμενο>> >> > αναφέρει ότι το οποιοδήποτε ποσό θα>> >> > προέλθει από τον κατασκευαστή (και>> >> > όχι από τη Microsoft).>> >> >>> >> > Η κοινότητα του Racketware.info προσπαθεί να>> >> > βοηθήσει ομάδες από>> >> > διάφορες χώρες ώστε να είναι σε θέση>> >> > να βοηθήσουν τρίτους για να>> >> > λάβουν τα χρήματά τους πίσω. Ως>> >> > γαλλική κοινότητα, στο>> >> > http://www.racketiciel.info/ έχουν περισσότερες>> >> > πληροφορίες. Αν>> >> > γνωρίζεται τη γλώσσα, θα ήταν καλό να>> >> > κάνετε κάποια περίληψη.>> >> >>> >> > Από επικοινωνία μου με τα μέλη της>> >> > κοινότητας racketware.info, διαπίστωσα,>> >> > 1. Στη Γαλλία, ο μεγαλύτερος σύνδεσμος>> >> > καταναλωτών προσπαθεί να>> >> > αποδεσμεύσει τους υπολογιστές από το>> >> > λειτουργικό σύστημα. Όπως>> >> > κατάλαβα, προσπαθεί να το κάνει με τον>> >> > ευθύ τρόπο και όχι με τη χρήση>> >> > της EULA (μετά την αγορά).>> >> > Θα ήταν καλό να είχαμε κάτι παρόμοιο>> >> > με τον αντίστοιχο σύνδεσμο>> >> > (association?) καταναλωτών στην Ελλάδα.>> >> > 2. Στην Ελλάδα έχουμε το παράδειγμα του>> >> > http://sinakstories.blogspot.com/2009/01/windows.html με την Ace>> >> > r,>> >> > όπου ο πελάτης πληρώνει για να>> >> > στείλει τον υπολογιστή στην Acer για να>> >> > αφαιρέσει αυτοκόλλητα, κτλ.>> >> > Στη Γαλλία είχαν το ίδιο ζήτημα στην>> >> > αρχή, ωστόσο μέσω της δικαστικής>> >> > οδού, τώρα ο κατασκευστής (Acer)>> >> > πληρώνει για τυχόν έξοδα μεταφοράς. Η>> >> > εταιρία Asus στη Γαλλία ζητά να σταλθεί>> >> > το αυτοκόλλητο που λέει>> >> > Windows αλλά δίνει πολύ λίγα χρήματα.>> >> > 3. Από πλευράς πολιτικής σκηνής, στη>> >> > Γαλλία το "French Green Party">> >> > έχει δείξει ενδιαφέρον για το ζήτημα>> >> > αυτό για την οικολογική άποψη (με>> >> > την έννοια πιστεύω της κατανάλωσης).>> >> >>> >> > Αυτό που θα ήταν καλό να έχουμε από>> >> > ελληνικής πλευράς, είναι>> >> > 1. να παρέχουμε υποστήριξη στα μέλη>> >> > στη διαδικασία της επιστροφής των>> >> > χρημάτων τους (π.χ. ιστοσελίδα με>> >> > οδηγίες, επικοινωνία)>> >> > 2. να επικοινωνήσουμε με συνδέσμους>> >> > (associations) καταναλωτών για να>> >> > έχουμε την υποστήριξή τους, να>> >> > εξηγήσουμε το όλο ζήτημα>> >> > 3. να δούμε αν υπάρχει κάποιο πολιτικό>> >> > κόμμα που θα είχε ενδιαφέρον να>> >> > προωθήσει τις θέσεις αυτές των>> >> > καταναλωτών>> >> >>> >> > Έγραψα στο ιστολόγιό μου σχετικά με>> >> > το θέμα, http://simos.info/blog/>> >> > Ένα από τα νέα στοιχεία που έμαθα ήταν>> >> > ότι το λεγόμενο "volume>> >> > licensing" της Microsoft δεν παρέχει άδειες>> >> > χρήσης Windows (δηλαδή δεν>> >> > μπορείς να αγοράσεις συναρμολογημένο>> >> > υπολογιστή από ελληνική εταιρία>> >> > και να βάλεις Windows). Το "volume licensing">> >> > παρέχει μόνο "άδειες>> >> > αναβάθμισης", σε περίπτωση που για>> >> > κάποιο λόγο δεν αρκεί η>> >> > προ-εγκατεστημένη έκδοση Windows του>> >> > υπολογιστή (!?!). Η συμφωνία της>> >> > κυβέρνησης με τη Microsoft δίχως>> >> > διαγωνισμό ήταν για "άδειες>> >> > αναβάθμισης";>> >> >>> >> > Σίμος>> >> > -->> >> > Ubuntu-gr mailing list>> >> > Ubuntu-gr [ at ] lists [ dot ] ubuntu [ dot ] com>> >> >>> >> > If you do not want to receive any more messages from the ubuntu-gr>> >> > mailing list, please follow this link and choose unsubscribe:>> >> > https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-gr>> >> -->> >> Ubuntu-gr mailing list>> >> Ubuntu-gr [ at ] lists [ dot ] ubuntu [ dot ] com>> >>>> >> If you do not want to receive any more messages from the ubuntu-gr>> >> mailing>> >> list, please follow this link and choose unsubscribe:>> >> https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-gr>> >>> >>> ________________________________> _______________________________________________> Open-source mailing list> Open-source [ at ] ellak [ dot ] gr>-- Ubuntu-gr mailing listUbuntu-gr [ at ] lists [ dot ] ubuntu [ dot ] com>>>>>> If you do not want to receive any more messages from the ubuntu-gr mailing list, please follow this link and choose unsubscribe:https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-gr>>>> .>>>>>