ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office

On Tue, 22 Feb 2011 20:19:04 +0200, Vassilis Saliakas <saliakas [ at ] gmail [ dot ] com> wrote:
> Και φυσικά το δεύτερο. Το δοκίμασαν και διαπίστωσαν ότι το κόστος
> μετάβασης είναι τόσο μεγάλο που δε συμφέρει. Απλά, εκείνο που θέλω να
> τονίσω είναι ότι ένα μεγάλο μέρος αυτού του κόστους είναι η εκπαίδευση
> και η μειωμένη παραγωγικότητα που θα είχαν κατά τη μετάβαση.

Το  «κόστος μετάβασης» όμως δεν είναι πάντα μικρό και δεν είναι πάντα
αμελητέο.  Οπότε οι λύσεις που είναι βασισμένες σε open source *πρέπει*
να το λαμβάνουν κι αυτό υπόψη, γιατί δεν είναι καλή πρακτική να το
κρύβουμε κάτω από το χαλί. Όπως δείχνει αυτό ακριβώς το παράδειγμα με
τους Γερμανούς.

Πριν αρχίσουμε, δηλαδή, να φωνάζουμε «ου, ου, 666... κρα! οι κακοί οι
Γερμανοί, που δε θέλουν το open source και τους αρέσουν οι μονοπωλιακές
τακτικές» ας δούμε πρώτα τι μπορούμε να *μάθουμε* από το πείραμα.  Κι
ένα από αυτά που μπορούμε να μάθουμε είναι ότι πρέπει να συνυπολογίζουνε
το κόστος μετάβασης από το σημείο Α στο σημείο Β, ανεξάρτητα από το ποιό
σημείο από τα δύο είναι open source.

Κάτι που αποτελεί καλή engineering πρακτική έτσι κι αλλιώς, δηλαδή.

πλοήγηση μηνυμάτων