ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office

2011/2/23 Christos Ricudis <ricudis [ at ] itc [ dot ] auth [ dot ] gr>:

> "Αν θεωρεις πως υπαρχουν μετρησιμα και επαρκως υποστηριξιμα οφελη που
> υπερβαινουν...". Και αν εισαι σωστος, θα πρεπει να το αποδειξεις, οχι
> απλα να βασιστεις στο γεγονος οτι επιτελους βρεθηκες στη θεση να
> προωθησεις αυτο που εσυ προσωπικα γουσταρεις.

Συμφωνούμε. Τίποτα δεν είναι αυτονόητο και χρειάζεται να πείσεις τεκμηριωμένα.

> Και τα οφελη σπανιως εχουν σχεση με το μοντελο αναπτυξης του λογισμικου.
> Με την αξια του ως προιοντος εχουν να κανουν, κι αυτο περιλαμβανει
> πολλους παραγοντες. Και το επιχειρημα "το opensource μοντελο ειναι
> καλυτερο επειδη μεσω του Α μηχανισμου σε συνδιασμο με τη Β κοινοτητα
> εχοντας τα Γ χαρακτηριστικα μπλα μπλα μπλα καταληγει σε λειτουργικως
> ανωτερο λογισμικο", ειναι σαν να πηδας απο το Α στο Ω ξεχνωντας ολο το
> ενδιαμεσο.

Εδώ κάνεις λάθος. Το Δημόσιο αξιοποιεί λεφτά φορολογουμένων και λόγω
της φύσης του copyright στο κλειστό λογισμικό, αγοράζει το ίδιο
software ξανά και ξανά, χωρίς να μπορεί καν να το παραμετροποιήσει.
Προφανώς και υπάρχουν οφέλη απ' το μοντέλο ανάπτυξης του Ανοιχτού
Λογισμικού, και το σημαντικότερο στην περίπτωση του Δημοσίου, είναι
πως το λογισμικό (συνολικά μαζί με τον κώδικα) είναι δημόσιο και
διαθέσιμο σε όλη την κοινωνία, που τελικά το πλήρωσε κιόλας.

> Ναι. Λεω τα αυτονοητα, γιατι τα αυτονοητα ειναι που ξεχναμε. Και απο οτι
> βλεπω, τα εχουμε ξεχασει σε τοσο μεγαλο βαθμο, που καποιοι θα γυριζανε
> μια χαρα και στο DOS, αν ηταν open source.

Ε δεν νομίζω :) Συμφωνούμε (οι περισσότεροι τουλάχιστον) πως για να
πας σε Open-Source πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη ώριμη λύση. Έχω
αναφέρει ξανά το παράδειγμα της Ολλανδίας, όπου το procurement policy
που ακολουθεί ("Open Connection") έχει μεν συγκεκριμένο tendency προς
Open-Source, αλλά *αν* υπάρξει τέτοια ώριμη πρόταση σε έναν
διαγωνισμό. Εϊναι ένα καλό παράδειγμα, αν όχι προς μίμηση, έστω προς
σκέψη.

--
Nikos Roussos
http://autoverse.net/