ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Μηχανοργάνωση στο δημόσιο (πρώην «Open source sto dhmosio»)

  • Subject: Re: Μηχανοργάνωση στο δημόσιο (πρώην «Open source sto dhmosio»)
  • From: Nikos Roussos <nikos [ at ] autoverse [ dot ] net>
  • Date: Wed, 25 Nov 2009 23:07:38 +0200
2009/11/25 Apollon Oikonomopoulos <apollon [ at ] noc [ dot ] grnet [ dot ] gr>

> Ταπεινή μου άποψη λοιπόν είναι ότι σημαντικότερο ζήτημα από το οποιοδήποτε
> format είναι συνολικά ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η μηχανοργάνωση του
> δημοσίου. Τα formats τα οποία συζητάμε αφορούν στους ακραίους κόμβους του
> δέντρου της δημόσιας διοίκησης (την επικοινωνία με τον πολίτη), ενώ στην
> πραγματικότητα το πρόβλημα βρίσκεται μάλλον στην εσωτερική διακίνηση της
> πληροφορίας. Προσωπικά περισσότερο με ενοχλεί το ότι για παράδειγμα είναι
> αδύνατον να χρησιμοποιήσεις το taxisnet χωρίς να φας ώρες για να μαζέψεις
> [...]

ναι αυτό που ανέφερα παραπάνω ήταν ένα ημίμετρο βελτίωσης μιας ήδη νοσηρής
κατάστασης στον τρόπο που λειτουργεί η μηχανογράφηση στις δημόσιες
υπηρεσίες, ενώ αυτό που υποστηρίζεις είναι αρκετά πιο ριζοσπαστικό. συμφωνώ
μαζί σου δηλαδή :)

ίσως ένα πρώτο βήμα πρς αυτή την κατάσταση θα ήταν να εφαρμοστεί επιτέλους ο
νόμος που επιβάλει στις δημόσιες υπηρεσίες που απαιτούν εγγραφα και
δικαιολογητικά από άλλες υπηρεσίες να τα ζητούν οι ίδιες. πχ. αν ο οαεε
θέλει το εκκαθαριστικό μου, αντί να το ζητάει από μένα, να το ζητάει
απευθείας από την εφορία που υπάγομαι. αυτό θα οδηγούσε σε μια πιο
ορθολογική μηχανογράφηση γιατί δεν θα μιλάμε πλέον για "εσωτερική χρήση"
αλλά για έγγραφα/αρχεία που διακινούνται οριζόντια σε όλο τον δημόσιο τομέα.
(φυσικά κάτι τέτοιο θα ελλάτωνε σημαντικά και την γραφειοκρατεία στις
συνναλλαγές του πολίτη με το δημόσιο)