ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office

  • Subject: Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office
  • From: Dimitris Andreadis <dandread [ at ] redhat [ dot ] com>
  • Date: Wed, 23 Feb 2011 14:25:44 +0200
[snip]

Πολύ ενδιαφέρον thread, επιτρέψτε μου να κάνω και εγώ ένα σχόλιο, με την προκατάληψη κάποιου που βλέπει τα πράγματα από μέσα:

Το opensource πολύ απλά κοστίζει και κάποιος πρέπει να επωμιστεί αυτό το κόστος.

Οι διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου και πιστοποίησης (η ατελείωτη αγγαροδουλειά) για να παραχθεί π.χ. το RHEL το οποίο στοχεύει πρωταρχικά την αγορά server/cloud, είναι τέτοιες που καμία εθελοντική κοινότητα δεν θα αντέξει να κάνει επί μακρόν.

Το ίδιο ισχύει και για την αγορά του desktop, μόνο που στο desktop (από όσο γνωρίζω) τα νούμερα δεν βγαίνουν. Αφενός μεν γιατί το QA είναι εξίσου δύσκολο (ή και δυσκολότερο), αφετέρου δε γιατί οι end-users παρότι είναι περισσότεροι, είναι κατα κόρον free-riders (δεν συνεισφέρω, δεν συνεισφέρω).

Ακόμα και το ubundu desktop που είναι και η περισσότερο δημοφιλής επιλογή, είναι αμφίβολο κατά πόσο βγάζει χρήματα για την canonical[1]

Επομένως, αν δεν αλλάξουν με κάποιο τρόπο οι δομές και το μοντέλο πίσω από το desktop linux, ώστε να είναι οικονομικά βιώσιμο, δεν βλέπω πώς θα μπορέσει να αντικαταστήσει σε μεγάλη κλίμακα τις κλειστού τύπου λύσεις.

My $0.02c

Φιλικά
/Δημήτρης

[1] - http://blogs.computerworld.com/ubuntus_shuttleworth_i_dont_think_anyone_can_make_money_from_the_linux_desktop